Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Bidaiak > Donejakue bidea > Aholkuak > Prestakuntza fisikoa

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Aholkuak

Prestakuntza fisikoa

Hilean 800 kilometro inguru egitea, egunez egun, itxuraz, atleta handi batek baino ezin du lortu, baina edonork gainditu dezake.


Honela esan zuen Rudyard Kipling-ek: “Pentsatu ahal duzula eta ahal duzula, dena dago egoera mentalean”. Lehenik eta behin, borondatea behar da eta gure gorputza prestatu Bideak eskatuko digun ahaleginerako. Kirola erregulartasunez egiten baduzu, gomendagarria da, gutxienez pare bat hilabete lehenago, oinetakoekin eta bidera eramango duzun motxila jantzita ibiltzea. Kirolik egiten ez dutenek hiru hilabete lehenago hasi beharko dute entrenamendu progresibo bat iraupen eta intentsitate mailan:

Esfortzu-proba egitea komeni da. Done Jakue Bidea ez da igandeetan 5 edo 6 km.-ko ibilaldia.

Lanera oinez joan ahal bazara, egin ezazu, zure prestaketa hasita izango duzu. Igogailurik ez baduzu, eta eskailerak igotzera animatzen bazara, urrats erraldoia emango duzu.

Lehen hamabost egunetan, astean lau aldiz, motxila gabeko ibilaldiak egiten ditu, leku lauetan. Ordubetez hasten da, eta bi ordu edo gehiagora igotzen da pixkanaka. Ez obsesionatu abiaduragatik, Bidean ez duzu behar izango. Helburua da hondoa hartzea eta muskuluak sendotzea.

Hurrengo hamabost egunetan, pasealeku horiekin jarraitzen du, baina ibilbidea aldatu eta egunen batean luzatzen da. Laua eta igoera eta jaitsierekin txandakatzen diren trazadurak aukeratu. Lehen hilabetea igaro ondoren, hiru orduz erraz ibiltzeko aukera izango duzu edozein lurretan. Oinez ibili aurretik, ez ahaztu mugikortasun artikularreko ariketak egitea, lepoa, sorbaldak, gerria, belaunak eta orkatilak ukituz. Era berean, luzamendu leunak egiten ditu irteera bakoitzaren aurretik, eta sakonagoak esfortzua egin ondoren. Erlaxatu, malgutasuna eman eta eraginkorrak dira lesioak saihesteko.

Bigarren hilabetean, gutxienez, hiru ibilaldi luze egiten ditu aste barruan, eta asteburuetan ibilbide luzeak egiteko aprobetxatzen du. Oso komenigarria da Bidera eramango duzun oinetakoekin eta motxila eramatea. Bi ordu inguruko ibilbideekin hasten da eta 3 eta 4 ordu bitarteko ibilbideekin amaitzen da.

Hirugarren hilabetean mantendu aurreko karga eta atzeratu azken bi asteak, behartu gabe, 500 eta 800 metro arteko desnibela duten mendi batzuk igotzera. 90 egun hauetan zure bihotza, zure giharrak eta tendoiak sendotuko dituzu, eta erromesaldiaz gozatzeko prest egongo zara.

Garrantzitsua da ariketa fisikoa egitean hidratatzea eta iraupen luzeagoko ibilaldietan ere elikatzea.

Jarrera egokia izan behar da, batez ere, fronteari edo bideari begira ibili behar da.

Eskuak libre eraman, ibiltzea naturala izan dadin. Irteera luzea bada, bastoia edo, are hobeto, bi lagun daitezke. Zoru inklinatuetan,% 20 edo% 30 arteko gainkarga izaten dute hanken gainean.

El Camino de SantiagoGuía práctica