Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Bidaiak > Donejakue bidea > Aholkuak > Bidean nola elikatu

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Aholkuak

Bidean nola elikatu

Funtsezkoa da behar adina denbora ematea gosari oso batez gozatzera: esnekiak, zerealak (zerealetako zerealak, ogia, ogi txigortuak, moldeko ogia…), fruta edo zukua eta osagarriak (gurina edo margarina, gazta, fianbreak, marmelada, eztia, azukrea, etab.).

Etapa bakoitzean 6 ordu behar izaten direnez, 60 edo 90 minutuan behin atseden hartzeko eta karbohidratoak dituen zerbait hartzeko atsedenaldi labur bat hartu behar dugu. Horrela, hobeto eutsi ahal izango diogu ariketaren erritmoari, eta, batez ere, bi arrazoi nagusirengatik: saihestea eta deshidratatzea.

Ariketa jarraituan, ura karbohidratoak bezain garrantzitsua da, batez ere bero eta hezetasun handiko egunetan. Nahiko akats orokortua da ariketa fisikoa egin aurretik ez edan urik, ez edan, ezta egarri edo gose izan ere, ura edaten eta elikagaiak hartzen hasteko.

Urdailarekin ibiltzea ez da osasungarria. Eguneko otordurik garrantzitsuena etaparen amaieran egin behar da, eta, lanaldia luzatzen bada eta mahaitik bazkaldu behar bada, komeni da ogitartekoa edo pasta edo barazki arina jatea.

Etapa amaitutakoan, berriz hidratatzea funtsezkoa da, ura eta karbohidratoak barne, eta transpirazioa (izerdia) garrantzitsua izan bada, hidratatzeaz gain, galdutako elektrolitoak lehengoratu beharko dira.

El Camino de SantiagoGuía práctica