Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Viajes > Camino de Santiago > Consells > Una vegada en marxa

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Consells

Una vegada en marxa

Recórrer etapes llargues i a bon ritme els primers dies assorteix el mateix efecte que treure's el permís de conduir, comprar-se immediatament un Ferrari i posar-ho a 200 quilòmetres per hora a la sortida del concessionari.

El risc d’accident, en nostre caso lesió, serà del 100%. El refrany “camina com un vell i arribaràs com un jove” és el millor consell que pot rebre un pelegrí profà. Durant les tres primeres jornades no és recomanable recórrer més de 20 quilòmetres al dia. Desaparegudes el cruiximent i les molèsties inicials es pot augmentar el nombre de quilòmetres progressivament fins als 30 o més per jornada, però una bona mitjana són 25 quilòmetres.

En el Camí abunden els esportistes que s’atreveixen amb caminades de 40 i 45 quilòmetres diaris, encara que alguns d’ells són víctimes de les temudes tendinitis. Les més freqüents són les del tendó peroneo i les del taló d’Aquil·les. Per prevenir possibles lesions cal realitzar una senzilla taula d’estiramientos abans de caminar i en finalitzar l’exercici, sobretot estirar les cames (engonals, cuádriceps i bessons), l’esquena, les lumbars i les espatlles. El best seller dels estiramientos és l’obra ‘Estirant-se’, de Bob Anderson.

El Camino de SantiagoGuía práctica

Informació de copyright i avís legal

Visita el nostre canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte