Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Viajes > Camino de Santiago > Consells > Com alimentar-se durant el camí

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Consells

Com alimentar-se durant el camí

És fonamental dedicar temps suficient a gaudir d’un desdejuni complet que inclogui làctics, cereals (cereals en flocs, pa, torrades, pa de motlle…), fruita o suc i complements (mantega o margarina, formatge, fiambres, melmelada, mel, sucre, etc).

ja que cada etapa es triga a realitzar una mitjana de 6 hores, convé que cada 60 o 90 minuts ens prenguem un breu descans per beure i ingerir alguna cosa sòlid que contingui hidrats de carboni, la qual cosa ens permetrà mantenir millor el ritme d’exercici, i sobretot per dues raons fonamentals: evitar la pájara i la deshidratació.

Durant l’exercici continuat, l’aigua és tan important com els hidrats de carboni, sobretot en dies de molta calor i humitat. És un error relativament generalitzat no beure aigua ni abans ni durant l’exercici, així com esperar a tenir sigueu o gana per començar a beure aigua i prendre aliments.

Caminar amb l’estómac ple no és saludable. El menjar més important del dia cal fer-la al final de l’etapa i, si la jornada s’allarga i és necessari menjar de taula durant la marxa, convé optar per un entrepà o un plat lleuger de pasta o verdura.

Així mateix resulta fonamental la rehidratación una vegada conclosa l’etapa, incloent aigua i hidrats de carboni; i si la transpiració (suor) ha estat important caldrà, a més d’hidratar, reposar els electròlits perduts.

El Camino de SantiagoGuía práctica

Informació de copyright i avís legal

Visita el nostre canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte